ЄС включив Україну до Транс’європейської мережі, а російські і білоруські маршрути викреслив. Що це означає на практиці

Це рішення є стратегічним кроком у процесі інтеграції України в ЄС та сприятиме реалізації ініціативи Шляху солідарності щодо експорту української аграрної продукції та доставки гуманітарної допомоги в Україну.
Зокрема, внесено такі зміни:

  • Північно-Балтійський коридор продовжено через Львів і Київ до Маріуполя
  • Балто-Чорноморсько-Егейський коридор продовжено через Львів, Чернівці (Румунію та Молдову) до Одеси
  • коридори Балтійське море – Адріатичне море і Рейн–Дунай проходитимуть через Львів

Включення логістичних маршрутів до мережі TEN-T дозволяє:

  • усунути існуючі перешкоди під час проведення логістичних операцій
  • залучити європейські інвестиції задля модернізації транспортної інфраструктури
  • отримати доступ до інструментів допомоги ЄС щодо розвитку української частини мережі TEN-T
  • розвивати мультимодальні перевезення
  • зменшити логістичні витрати
  • підвищити якість послуг під час перевезення товарів

Крім того, Єврокомісія виключила з мережі TEN-T російські і білоруські маршрути, а також знизила в статусі маршрути на території ЄС на стиках із цими країнами-агресорами.Транс’європейська транспортна мережа (TEN-T) створюється Євросоюзом з метою з’єднати Європу із заходу на схід і з півночі на південь мережею автодоріг, залізниць, аеропортів і водних шляхів. Розвиток транспортної системи відбуватиметься у два етапи: до 2030 року має бути завершено побудову “ключової” мережі і до 2050 року – “спільної” мережі.Україна увійшла до TEN-T у 2017 році. Згідно з Індикативним інвестиційним планом Європейської комісії розвитку TEN-T-коридорів, до 2030 року в Україні планується реалізувати проекти на загальну суму 4,45 млрд євро. Це найбільший показник серед усіх країн Східного партнерства ЄС.