Вчора засновник Space X і Tesla підкинув українцям черговий зради. Ілон Маск запросив Володимира Путіна в нову соцмережу Clubhouse, яка набирає обертів в світі.
Причому запросив дуже ввічливо і російською мовою: “Було б великою честю поспілкуватися з вами”, – написав американський мільярдер в Твіттері.
Що думають про це в Кремлі – поки не відомо. Але пропозиція вже викликала хвилю Хейта проти Маска – як від критиків Путіна на Заході і в Росії, так і в Україні.
Американський мільярдер вже не вперше дражнить їх уяву: раніше Маск тепло спілкувався з “Роскосмосом” про конструктора Сергія Корольова , на що також образилися в Києві.
Сьогодні ж на адресу Маска вже звучать матюки образи і припущення, що він просто “вата”.
Правда, за цими дискусіями якось затушувати історія, а що це взагалі за соцмережа – Clubhouse, в якій сидить Ілон Маск.
“Завжди підозрював, що він ватник
Вал негативу на адресу Маска від українців пішов відразу в коментарях до твіту. Його назвали “дол … бом”, запропонували поговорити з Саддамом Хусейном або Кім Чен Ином. Також деякі користувачі з України вважають, що твіт Маска – це “зашквар”.
Відреагував на запрошення американського бізнесмена відомий журналіст Аркадій Бабченко, який довгий час після Майдану жив в Україні. І прославився радісними постами з приводу смерті російських артистів .
Бабченко запропонував Маску обговорити переселення всього російського населення на Марс.
“Ілон Маск запросив Путіна поспілкуватися в якийсь там соцмережі, написавши по-російськи, що для нього це було б великою честю. Залишивши в стороні нескінченну любов мільярдера до керівників пост-радянської диктатури, хотілося б попросити Ілона.
Пан Маск! Ви хочете переселити на Марс мільйон чоловік. А можна 146 мільйонів? А ракети потім спалити на … й. Ось, правда, дуже треба.
Сподіваюся, саме це буде темою вашої розмови з диктатором балалайні.
– Росіяни в космос полетіли.
– Що всі?”
“Завжди підозрював, що він (тобто Ілон Маск – Ред .) Ватник, зовсім не здивований”, – відповів Бабченко інший російський емігрант, який живе в Києві, – Айдер Муждабаев.
Що таке Clubhouse, куди кличуть Путіна?
Це нова соціальна мережа, фанатом якої з недавніх пір став Ілон Маск.
Її заснували колишні розробники Google Пол Девідсон і Роган Сет. Бета-версія додатка тестується з весни 2020 року і до цього дня. Тому на даний момент потрапити в співтовариство можуть лише ті, у кого iPhone, і тільки за спеціальними запрошеннями – инвайт.
Але після закінчення тестування соцмережа обіцяють зробити доступною для всіх. У чому її головний принцип?
“Клабхаус” відрізняється від інших платформ тим, що там потрібно не писати, а говорити. Це голосовий чат за інтересами. Кожен користувач може зайти в “кімнату”, яка йому цікава, і включитися в розмову на заздалегідь задані теми.
Це може бути що завгодно – від обговорення нових ракетних двигунів до знайомств. Соцмережа пропонує користувачам “кімнати” відповідно зазначеним при реєстрації інтересам. Також їх можна знайти через пошук за ключовими словами. Обговорення можна запланувати і обмежити коло їх учасників: заздалегідь запросивши тих, хто для них потрібен. А можна зробити і повністю відкритими.
В цілому дискусія будується за принципом ланцюгової реакції: якщо ви відкрили “кімнату”, то повідомлення отримають спочатку ваші передплатники, а потім – їх передплатники. Користувачі діляться на тих, що слухають і говорять. При цьому підняти руку і попросити слова може кожен (а вирішувати, кому давати слово, буде творець “кімнати”)
Крім “кімнат” діють ще й більш складні структури: “клуби” – тобто постійні площадки з обговорення будь-яких питань. Їх можна створювати зі схвалення модератора, якщо користувач тричі проводив дискусії в кімнатах. Так, в соцмережі вже діє російський клуб The Dacha.
Творці “Клабхауса” кажуть, що їх метою було відтворити феномен “розмови за обіднім столом” і збільшити відчуття взаємної присутності, яке не можуть дати традиційні соцмережі. Тобто спілкування наближається до реального, причому у людей з’являються шанси запросто зустрітися з відомими людьми, лідерами думок і експертами, і обговорити з ними ті чи інші питання.
Цікаво, що всі ці розмови – а “кімнати” можуть налічувати до п’яти тисяч учасників – не зберігаються в соцмережі. Тому їх можна записувати тільки сторонніми програмами записи з екрану. Правда, в такому випадку “Клабхаус” показує попередження, що це заборонено.
Так був записана розмова Ілона Маска в соцмережі. На аватарку бізнесмен поставив свої червоні шорти і заявив, що “це говорить моя дупа”.
Також в “Клабхаусе” вже активно сидить власник Фейсбуку Марк Цукерберг. Який вже заявив, що зробить щось подібне на базі ФБ.
З’являються там і керівники російських IT-компаній – Яндекса і Mail.Ru.
Присутність таких відомих людей на сторінках соцмережі говорить про її безсумнівний успіх. Як кажуть експерти ринку, додаток “вистрілила” саме завдяки своїй, так скажемо, елітарності. І поки вона зберігається: потрапити в “клубний будинок” можливо лише за запрошенням вже діючих членів.
У зв’язку з чим розвернувся цілий бізнес з торгівлі инвайт в “Клабхаус”.
Як потрапити в Clubhouse?
Запрошеннями в цю соцмережу масово торгують в Твіттері на онлайн-аукціонах типу eBay.
Якщо перший час ціна могла досягати декількох тисяч доларів, то зараз купити інвайт можна за 30-100 доларів. Працюють навіть окремі сайти з торгівлі “пріглосамі”.
Деякі продають запрошення по 125 доларів.
Є і другий, більш довгий шлях – зареєструватися, стати в чергу і чекати, коли вас хтось запросить зі знайомих.
Модерація і перші скандали
У цій соцмережі поки немає зовнішньої цензури. Через це, як пишуть західні ЗМІ, в “клубному будинку” йдуть розмови, в яких не дотримуються політкоректності – наприклад, звинувачують мусульман в терактах (так було в одній з французьких “кімнат”).
Тому з боку окремих спостерігачів уже посипалися звинувачення, що соціальна мережа “не протидіє дезінформації”.
Також “Клабхаус” вже заблокований в Китаї – влада країни заборонила соцмережа, коли китайці почали масово встановлювати її на свої айфони через спеціальний додаток, що дозволяє ставити заборонений в країні AppStore.