Підготовка автомобіля до чергового сезону – важлива процедура для кожного автовласника. Однак якщо до зими автомобілісти ставляться серйозно, то підготовку до літа більшість часто ігнорує. А це велика помилка, особливо для авто старше 10 років, які не прощають недбалого ставлення.
“Подробиці” розкажуть вам, як правильно проводити підготовку свого “залізного коня” до літнього сезону, щоб не проявилися раптові проблеми посеред спекотного періоду року.
двигун
Навесні з першим теплом обов’язково огляньте двигун на предмет запотівання або протікання між ущільненнями, а також огляньте трубки на предмет наявності тріщин. Якщо автомобіль рідко експлуатувався, а то і зовсім простоював, то низькі температури могли негативно позначитися на прокладках і знизити їх герметичні властивості.
Ретельно перевірте сальники коленвала і распредвалов, стан прокладок клапанних кришок і піддону двигуна. Легке запотівання не настільки критично. А ось наявність масляних патьоків може послужити серйозним дзвінком з необхідністю серйозного ремонту.
Система охолодження
У літню пору вкрай важливо перевірити систему охолодження і наявності в ній антифризу (або тосола). Запам’ятайте, антифриз рекомендується міняти кожні 40-50 тисяч кілометрів або раз на кілька років, але іноді доводиться виходити з його фактичного стану. При утворенні помутніння, спінювання, загустіння, пластівців і осад негайно міняйте охолоджуючу рідину.
Особливо важливо вивчити стан патрубків і радіатора. Якщо теплообмінник давно не очищався, то після настання спекотного сезону можна закип’ятити двигун, який потім запросто може “зловити клина”, – а це вирок мотору.
Ходова частина
Відповідальні водії кожен сезон не лінуються заїжджати на СТО для простої діагностики стану ходової частини автомобіля. Перед літнім сезоном це крані важливо, адже це найактивніший період для експлуатації транспортних засобів. Тому контроль стану підвіски обов’язковий.
Обов’язково перевірте стан амортизаторів, стійки стабілізаторів, пиляків приводів, кульових опор і сайлент-блоків. Це все “расходники” і бажано їх замінити відразу ж, як тільки виявляються найменші натяки на знос.
Якщо проігнорувати цю процедуру, то в кращому випадку доведеться слухати скрипи і стуки в ходової при найменших купинах, а в гіршому – є ризик серйозно угробити підвіску, якщо затягнути з ремонтом.
Гальмівна система
Також не забудьте оглянути гальмівну систему. Якщо при гальмуванні відчуваються найменші вібрації на кермі або чутні неприємні скрипи, значить “приїхали” передні колодки. Взимку цього може бути непомітно через більш спокійного стилю водіння, але влітку знос гальмівної системи може явно з’явитися. Тому не затягуйте і перевірте все заздалегідь.
Не забудьте заглянути в бачок з гальмівною рідиною, хоча автовласники цього практично ніколи не роблять. Якщо ви рідко змінюєте її, то вашому погляду постане каламутна зелено-коричнева субстанція, що нагадує воду з болота. Запам’ятайте – міняти гальмівну рідину необхідно кожні два роки.
кондиціонер
Наостанок не забудьте перевірити роботу кондиціонера. Це зараз в холодну весняну пору з її дощами і вітрами кондиціонер не особливо потрібен. Але буквально через два-три тижні прийде потепління, а слідом за нею спека, і рука автоматично потягнеться включити заповітну кнопку запуску системи кондиціонування для отримання бажаної прохолоди.
Тому перед літнім сезоном в першу чергу перевірте рівень фреону в системі кондиціонування. Якщо у вас після зими охолодження відбувається слабо, значить системі необхідна дозаправка. Також потрібна ревізія радіатора, який знаходиться низько і піддається атаці дорожнього пескоструя, бруду, снігу і крижаної крихти. Іноді чистка та миття не допомагають – тільки заміна.