Обвал доходів, втрата роботи і стрімке прискорення інфляції змушують підданих Путіна економити на харчуванні. На тлі рекордного за останні шість років зростання цін на продукти, в першому кварталі 2021 року споживачі різко скоротили покупки продовольчих товарів. Про це свідчать підрахунків «Тінькофф Data», повідомляють Патріоти України з посиланням на російський «Комерсант».
Витрати на овочі та фрукти звалилися на 30-60%, на м’ясо – на 25%. Хлібобулочних виробів росіяни купили на 40% менше, ніж роком раніше.
При тому загальна інфляція в Росії оцінюється в 5,8%, темпи зростання цін на продовольство вже до початку березня перевищили 8,4%, а на окремі продукти виявилися в рази вище.
Так, наприклад, до початку березня, овочі і фрукти коштували на 16,6% дорожче, ніж рік тому, куряче м’ясо – на 13%, соняшникова олія – на 26,6%, курячі яйця – на 28,2%, цукор-пісок – на 64%.
При цьому реальні зарплати, згідно Росстату, виросли лише на 1,6% (за січень-лютий), реальні пенсії почали скорочуватися вперше з 2016 року – на 0,1% за лютий.
Дані про реальні доходи населення за перший квартал Росстату неопубліковані: в доповіді «Про соціально-економічне становище» країни, представленому за день до послання президенту Федеральним зборам, цифри виявилися вилученими.
Спроби скоротити витрати на тлі зростаючої інфляції привели до зростання популярності серед росіян магазинів-дискаунтерів – в цей формат почали активно виходити найбільші рітейлери, включаючи X5, «Магніт», «Стрічку», вказує консультант JosDeVries The Retail Company Ірина Болотова.
Одночасно злетів попит на ультрадешевий одяг. У мережі Familia виручка за підсумками першого кварталу 2021 року додала 30%, а трафік покупців зріс на 15%, розповів «Комерсант» її представник.