Автомобіль повинен не тільки розганятися, а й гальмувати. Причому ефективність гальмування навіть більш важливий з точки зору безпеки аспект, ніж розгінна динаміка. А щоб на дорозі не виникло неприємностей необхідно своєчасно міняти зношені гальмівні колодки і диски.
Вказати на проблеми з гальмами може поведінку автомобіля – якщо виростає гальмівний шлях, на гальмуванні машину веде в сторону, збільшується хід педалі гальма, а уповільнення супроводжується скрипом або вібраціями, то це перша ознака того, що варто заглянути в сервіс і перевірити стан гальм.
Інспекція гальмівної системи також проводиться в рамках щорічного техобслуговування автомобіля, якщо мова йде про машини на гарантії, а у післягарантійних автомобілів перевіряти гальма розумно під час сезонної заміни покришок – колеса зняті і є можливість оцінити стан колодок і дисків, радять фахівці Bosch.
На необхідність заміни колодок, життєвий цикл яких в 2-3 рази менше, ніж у дисків, вказує товщина фрикційного шару менше 3,5 мм. Про надмірному зносі повідомлять датчики – або електронний на панелі приладів, або механічний, який буде скрипіти про диск при гальмуванні. Що стосується дисків, то їх варто міняти при появі подряпин або борозен, а також металевої стружки на диску.
Витратні матеріали гальмівної системи, колодки і диски, завжди змінюються попарно, по одній осі, а вибирати нові деталі можна тільки ті, що сертифіковані для конкретної моделі автомобіля. Тільки так можна гарантувати ефективність роботи гальм і електронних асистентів машини. Довіряти роботу по зміні колодок і гальм краще фахівцям на СТО, але в разі гострої необхідності і при наявності відповідних навичок все можна зробити своїми силами.