Стало відомо, хто насправді перетворив ремонт доріг в «розпил» бюджету

Розгорнулися в нинішньому році масштабні роботи по реконструкції інфраструктури, розпіарені в рамках проекту «Велике будівництво», в народі тепер називають бенкетом під час чуми і «великим крадівніцтвом». Про це пише в своїй статті для інтернет-видання Новини України – From-UA журналіст Іван Пургин

Аналітик підкреслює, що задля справедливості слід зазначити, що затіяно все це було не Зеленським, і не в нинішньому році. Велика програма реконструкції української інфраструктури була прийнята ще в 2017 році, при Порошенко і Гройсманом. Запустили її в 2018-м, а на повну потужність вона повинна була вийти якраз в 2020-м. Загальна сума витрат планувалася в розмірі не менше 300 мільярдів гривень, з яких більше половини повинен скласти кредит від ЄС у розмірі 6 мільярдів євро, що виділяється по частинах.

На думку журналіста, відразу цілком весь кредит давати побоялися, демонструючи недовіру європейців до української влади – втім, абсолютно обґрунтоване. Як заявляє автор статті, ЄС хоче, щоб Україна витратила ці гроші саме на дороги, а не використовувала в аферах з облігаціями і курсами валют, якими вже кілька років займаються Мінфін і Нацбанк. А то, що команда Зеленського вирішила попіаритися на цьому проекті, фактично привласнивши собі всі заслуги, звичайно, не зовсім красиво.

Публіцист зауважує, що брали участь в цьому і сам президент, і обидва прем’єри (Гончарук та Шмигаль), і міністри з губернаторами. Але ось що вони при цьому якось не врахували, так це те, що тепер саме на них буде покладено всю відповідальність за які супроводжують це «велике будівництво» корупційні скандали.

Автор статті в подробицях розповів читачеві про корупцію і крадіжці на ремонтах доріг і про те, як саме ремонт доріг перетворюється в «розпил» бюджету.

За словами Івана Пургина, на ремонті доріг крадуть від 15% до 50% вартості тендеру. Звичайно ж не всі, є і фірми, що працюють майже чесно, але таким пробитися до тендерів дуже важко – їх туди просто не підпускають, зазвичай знімаючи з конкурсу за різними формальними причинами (заявки не так оформлені, друк не там поставлена). І в підсумку більшість великих тендерів дістається корупціонерам.

В результаті журналіст підводить читача до висновку, чому ж 35 мільярдів гривень з фонду боротьби з коронавірусів були перекинуті на дорожнє будівництво! На думку аналітика, в зв’язку з цим досить підозрілими виглядають пропозиції недавні прем’єра Шмигаль перейти на накопичувальну пенсійну систему. Схоже, помічає автор статті, що корупціонерам втекти не проти прибрати до своїх рук ще й наші пенсійні заощадження!