Хитрий спосіб заощадити паливо завдяки колісним дискам

Як правильно вибрати диски, щоб менше витрачати на заправках.

При покупці колісних дисків автомобілісти, зазвичай, виходять з одного єдиного критерію: щоб вони красиво виглядали на машині. Або взагалі не морочаться з цього приводу, орієнтуючись лише на відповідний для машини розмір колеса, але не все в цьому питанні настільки просто, інформує Ukr.Media.

Правильно обраний колісний диск буде не тільки радувати око, але і економити паливо. Одну з головних “скрипок” в цій справі гратиме вага. Чим вона вища, тим більше інерція у колеса в зборі і тим більше пального йде на його розкрутку при розгоні. Досить сказати, що при зменшенні загальної ваги кожного колеса (диска і шини) на п’ять кілограмів, машина буде розганятися на 4-5% швидше. Скількома літрами зекономленого палива ця надбавка обертається, можна підрахувати тільки для кожної конкретно моделі авто — виходячи з її маси і типу двигуна.

У будь-якому випадку, приблизно 5% зекономленого на розгонах пального — це істотно. Обмовимося, що тему впливу ваги та інших характеристик шин ми в даному матеріалі ми залишимо за кадром, — мова у даному разі йде виключно про диски.

З’ясувавши, що одним з ключових параметрів, що впливають на економію бензину (або дизпалива), є маса колеса, відразу ж приходимо до першого висновку: сталеві колісні диски в цій справі будуть заважати — через свою велику вагу. Відомо, що, наприклад, середньостатистичний сталевий диск розміру 215/50R17 важить близько 13 кг. Хороший легкосплавний матиме масу близько 11 кг, а кований — менше 10 кг. Відчуйте різницю, як то кажуть. Таким чином, відмовившись від “заліза” заради економії палива, ми вибираємо литті, а в ідеалі — ковані диски.

Ще один параметр, від якого залежить вага диска — його розмір. На більшості сучасних машин масового сегмента він коливається в межах від R15 до R20. Зрозуміло, бувають колеса і менших розмірів, і великих, але ми говоримо зараз про найпоширеніші з них.

Найчастіше, на одну і ту ж модель машини виробник допускає установку дисків різних розмірів. Наприклад, R15 і R16. Або R16, R17 і R18. Або щось в подібному роді. Але не варто забувати, що чим більше у вас колеса, тим вони важче. Так, різниця ваг легкосплавних коліс однакового дизайну, але “сусідніх” діаметрів, становить приблизно 15-25%. Тобто, якщо умовний литий диск R16 у вас важить 9,5 кг, то точно такий же в розмірі R18 потягне приблизно на 13 кг. Різниця в 3,5 кілограма — це істотно. І вона буде тим вище, чим крупніше порівнювані диски. Так, різниця у вазі між R18 і R20 виявиться вже в районі 5 кілограмів.

Таким чином, заради зниження маси колеса і наступної за нею економії палива, нам слід вибирати кований диск мінімально допустимого для конкретно вашої моделі авто розміру.

А щоб знизити його опір повітря, яке також впливає на паливну економічність, має сенс схилитися до такого дизайну диска, який максимально наближався б до форми монолітного кола — з мінімальною кількістю і розмірами прорізів і пазів на його поверхні.