Супермаркети обманюють покупців: «слуга народу” розкрив «українські» схеми

Українські супермаркети дуже часто влаштовують акції з фейковий знижками, маніпулюють з вагою упаковок, а ціни на один і той же товар в різних магазинах можуть відрізнятися в 2,5 рази.

Про це заявив народний депутат Мар’ян Заблоцький (фракція “Слуга народу”) в ролику на своєму Youtube-каналі (щоб подивитися відео, доскролльте до кінця сторінки).

За його словами, вже нікого не дивує різниця в цінах між “дорогими” і “дешевими” супермаркетами. На одні й ті ж продукти, як показав моніторинг, вона може досягати 25%.

“Супермаркети не дуже чесно поводяться з цінами. Наприклад, коли ми брали одну і ту ж пачку кави, то в одному супермаркеті на неї ціна була 39 грн, а в іншому 105 грн. Погодьтеся, навряд чи справедливою може бути націнка в 2, 5 рази в одну і ту ж річ? … Націнка в 2,5 рази в надії, що споживач не розпізнає справедливу ціну, вже більше схожа на шахрайство “, – сказав нардеп.

Причому високі націнки в умовах України не призводять до того, що “дорогий” супермаркет втрачає покупців.

“Дуже багато супермаркетів за рахунок того, що вони продають великий асортимет товарів, часто заплутують споживачів. Причому, часом роблять це свідомо. Наприклад, вас приваблюють акцією на якийсь класний товар. У той же час в рази піднімають ціни на інший. І сподіваються, що, знижуючи одні ціни, вони зроблять надприбутки на іншому товарі “, – пояснив Заблоцький.

Він додав, що одним з елементів маніпуляцій і заплутування покупців є продаж товарів, розфасованих не по 1 кг, а в упаковки по 700-900 грамів.

Також ціни можуть істотно змінюватися навіть в одному супермаркеті протягом дня.

Чому супермаркети дають дешеві ціни

Заблоцький додав, що супермаркети як модель ведення бізнесу мають дуже велику ринкову силу. А тому можуть торгуватися з найбільшими постачальниками і “вибивати” з них товари набагато дешевше.

“Деякі великі виробники пива продають деяким великим торговельним мережам пиво” в нуль “(майже без прибутку). Але це не означає, що вигода доходить до споживача. Супермаркети, користуючись своєю силою, змушують постачальників дуже сильно скидати ціни, платити за викладки на полицях . І ще, що дуже боляче для економіки, – супермаркети розраховуються з постачальниками через 180 днів “, – заявив Заблоцький.

На його думку, це не має ніяких ринкових підстав і пояснюється монопольним становищем супермаркетів.

“Вони користуються обіговими коштами виробників, а це зовсім не ефективно. Ми опинилися в ситуації, коли монополія великих супермаркетів не дає дрібним виробникам можливості вийти на ринок. А з великих виробників забирається майже вся торгова націнка на користь супермаркетів,” – заявив Заблоцький.