Не тільки переклеюють цінники: як треба перевіряти товар в супермаркеті
У гонитві за прибутком супермаркети і невеликі магазини йдуть на різні хитрощі. Найчастіше – на межі фолу. Під загрозою здоров’я споживачів, яких без докорів годують простроченою і неякісною їжею, пише Оглядач .
Ой, недогледіли!
Одне з найпоширеніших порушень в продуктових магазинах – продаж прострочення. Найчастіше цим грішать супермаркети. Товару на полицях багато, а найсвіжіші товари зазвичай ховають глибше, а з вичерпаним терміном придатності ставлять ближче.
Неуважний покупець бере з полиці кефір, йогурт або сметану, не перевіряючи кінцеву дату реалізації. А якщо помічає і кличе адміністрацію, то у відповідь чує: “недогледіли, приберемо!” Запам’ятайте: завжди потрібно перевіряти кожну упаковку!
Також важливо перевіряти її на цілісність. Іноді вона пошкоджується при навантаженні, іноді хтось відкриває банку, щоб “от’есть” з неї. З подібною ситуацією зіткнувся мій колега, коли купив м’ясний паштет в скляній банці.
“Прийшов додому, сів вечеряти. Взявся за кришку, а вона легко відкрилася без характерного клацання. Дивлюся: а зсередини мені вже хтось підморгує! Завелася” життя “. Викинув, звичайно”, – розповів Олексій.
Дуже часто на товар переклеюють цінники. Наприклад, на порційних шматках м’яса, які продають в одноразових судках, а зверху обтягують плівкою. Стейки, відбивні, грудинка – якщо не в фабричному вакуумі, акуратно відкрийте і понюхайте.
На деяких продуктах, особливо дорогих сирах, ковбасах новий цінник наклеюють поверх старого. Уважно перевіряйте!
Друге життя продуктів
У магазинів є маса хитрощів, як продовжити “життя” не найбільш свіжих продуктів. Так що там говорити, навіть зіпсованим!
Продавець одного з магазинів розповіла про те, як реанімують скукоженний від “старості” сардели.
“Ця продукція, якщо не у вакуумній упаковці або ж з мінімумом консервантів, зберігається недовго. Коли сардели довго лежать на вітрині, то обвітрюються і всихають. Щоб повернути товарний вигляд і додати вагу продукту, продавці замочують ковбасні вироби в ємностях з водою. Через годину -два ті ж сардельки виглядають як свіжі “, – розповіла жінка.
Продукт після подібних диких маніпуляцій вже небезпечний для вживання. Але навіть якщо отруїтеся, довести, чому саме буде дуже важко.
Беззалишкове виробництво”
У багатьох супермаркетах є відділи кулінарії. Як зізнався один із знайомих співробітників великої мережі, саме там “утилізується” прострочення.
“Якщо риба в акваріумі спливла догори черевом, її не викидають: а чистять, обробляють і продають як охолоджений продукт – тримають на льоду. Якщо тушку не купили, віддають в кулінарію. Залежаний товар промивають водою з невеликим додаванням оцту, а маринад з лимоном і Сильний приправами приховає навіть поганий запах. Так що смажену або тушковану рибу в кулінарії я б не радив купувати “, – розповів чоловік.
Та ж історія в магазинах і з м’ясом, яйцями.
“Замариноване м’ясо в спеціях, з часником – ідеальний варіант продати залежаний і швидкопсувний товар. Таким чином можна виграти дві-три доби. Це м’ясо запікають, смажать і теж продають як свіжий продукт, а також додають в пельмені, млинці, деруни і вареники.
Сирі яйця з вичерпаним терміном придатності використовують в приготуванні тіста і млинчиків, а варені йдуть на салати “Мімоза”, “Олів’є” і тому подібні.
Як бачимо, бути впевненим у безпеці і свіжості продуктів в кулінарії навряд чи доводиться.
Повернути гроші можна, а здоров’я – важко
Виконавчий директор Союзу споживачів України Максим Несміянов розповів про алгоритм дій у випадку якщо ви вже вдома помітили, що купили прострочений товар.
“Можна відразу зателефонувати виробнику, контактний номер телефону якого є на маркуванні товару. Повідомляєте, що купили прострочений товар і просите провести службове розслідування. Далі телефонуйте на гарячу лінію супермаркету, розповідаєте про ситуацію і говорите, що хочете залишити скаргу. У будь-якій мережі вам дружно скажуть, що ви можете підійти і забрати гроші “, – пояснив Несміянов.
На його думку, дзвонити потрібно, якщо ви в принципі хочете змінити ситуацію. Але навіть якщо просто повернетеся в супермаркет і скажете про повернення, то все швидко вирішиться – сперечатися ніхто не буде.
Якщо ж термін нормальний, а товар неналежної якості – наприклад, хліб з цвіллю і т.д., то потрібно діяти так само, як і з простроченим товаром.
“Бувають неправильні умови зберігання, особливо коли високі температури, коли в магазині можуть на ніч відключити холодильник … Іноді продається йогурт з цвіллю і навіть риба. Якщо ви придбали неякісний товар – йдіть в супермаркет і повертайте. Закон про захист прав споживачів на вашій стороні “, – повідомив експерт.
Неймовірно, але факт: за таке “розпуста” супермаркетам нічого страшного не загрожує.
“Якщо чесно, практично ніякої (відповідальності – Ред.) Вони не несуть. Згідно із законом є штраф, ну і випишуть попередження, щоб вони більше не продавали прострочений товар – ось і все”, – пояснив виконавчий директор Союзу споживачів України.
Таким чином в супермаркетах можуть раз за разом намагатися продати вам ту ж прострочення, щоб мінімізувати свої збитки – і в розрахунку на те, що покупець цього не помітить або ж полінується повертатися. Тому варто бути уважними при купівлі, особливо в літню спеку. Зіпсовані ковбаси, риба або молочні продукти можуть викликати серйозне отруєння.